Jul 26, 2011

Aku menunggu bulan..

Bulan..
Aku menunggumu hari ini..
Namun kau tidak jua muncul-muncul..
Hanya cahaya kekuningan mewarnai langit hitam ini..

Bulan...
Kau tahu..
Aku ingin khabarkan berita hari ini buatmu...
Agar kau mengerti perasaan ini...

Aku susah hati..
Hingga terbawa di dalam mimpi-mimpi..
Bulan aku merinduimu wahai bulan..
Muncullah malam ini...
Moga kita dapat berbicara...

Bulan...
Hari ini aku kepenatan...
Hari bekerja sememangnya memenatkan...
Kau tahu bulan..
Apa yang berlaku hari ini...

Aku seperti beberapa minggu yang lalu..
Melalui liku-liku hidup yang penuh dengan sakit hati...
Aku menunggu hari-hari minggu..
Hari-hari setiap malam..
Moga dapat ditenangkan hati...
Dibuang dan dilupakan segala kepenatan..
Kesibukan kota...

Bila aku mengadu pada seseorang..
Ada yang bersetuju denganku..
Dan ada juga yang membantah..
Aku tak tahu mana yang sepatutnya jalan itu..

Kadang kala aku terlupa..
Aku teragak-agak..
Dan aku ajukan soalanku..

Ada yang memarahiku...
Katakan aku anak-anak kecil yang masih mentah..
Tidak faham bahasa...

Bulan...
Kau tentu faham..
Mengapa aku bertanya begitu..

Bulan..
Muncullah...
Aku merindui sinaranmu bulan...
Muncullah wahai bulan terangi malam...

11.34PM



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Recently post

get this widget

Blog is everywhere